آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟
سرخط خبرها

ایجاد وحدت رویه در عرصه شهر تاریخی توس با طرح ویژه محقق می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۳۱۹۲
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
ایجاد وحدت رویه در عرصه شهر تاریخی توس با طرح ویژه محقق می‌شود
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: طرح ویژه شهر تاریخی توس پس از چندین ماه پیگیری به مشاور واگذار و ایجاد وحدت رویه در نحوه ساخت و ساز‌ها دراین عرصه تاریخی یک قدم به تحقق نزدیکتر شد.

احسان زهره وندی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز افزود: حدود دو هفته از آغاز به کار مشاورطرح مذکور با کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی و نظارت عالیه اداره کل میراث فرهنگی گذشته و طی ۶ ماه مشاور فرصت قانونی ارائه طرح خود را دارد.

وی با اشاره به بازدید‌های میدانی و برگزاری جلسات حضوری با مشاور بیان کرد: این طرح همانند طرح‌های تفضیلی شهری است که در قالب آن کاربری‌ها، معابر و شایر شاخه‌ها تعیین میشود، اما نکته خاص دراین طرح که عنوان ویژه را به آن داده، الزام وجود رویکرد تاریخی - فرهنگی است بنابراین شرح خدمات با طرح تفضیلی متفاوت است.

این مسوول بیان کرد: شرح خدمات این طرح در وزات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مصوب شد و به اداره کل راه و شهرسازی اعلام شد و طی یک پروسه دیگر طرح به وزارت راه و شهرسازی هم اعلام و مصوب شد و اکنون در مرحله کار مشاور قرار دارد.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود این طرح همه مجموعه‌ها ازجمله راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، شهرداری مشهد، مردم و ساکنان منطقه و اداره کل میراث فرهنگی را به وحدت رویه روشنی برساند و کلیه تناقضات موجود در روند ساخت و ساز‌ها و اعطای مجوزهارا متوقف کند و ضمن رفاه حال ساکنان، ضرورت‌های میراث فرهنگی و تاریخی منطقه نیز حفظ شود.

زهره وندی گفت: عرصه تاریخی شهر توس ۳۶۰هکتار است که محل اجرای طرح ویژه خواهد بود و امید داریم با اجرایی شدن این طرح در سال جاری شاهد برداشته شدن گام بلندی در جهت حفظ این عرصه تاریخی در عین رفاه حال مردم و سامان دادن به امور باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->